Onze tooling zorgt ervoor dat recruitment marketing, employer branding en recruitment teams één source of truth kunnen aanhouden en kunnen werken met kwalitatieve data in plaats van kwantitatieve data: ieder bedrijf wil precies snappen waar goede kandidaten vandaan komen. Onze tooling doorbreekt de twee grootste data silo’s in recruitment: de werkenbij-site data en ATS data. Door gebruik te maken van een super eenvoudig op te zetten koppeling met Google Analytics 4 (of Piwik / Matomo) kunnen wij de data vanuit deze meetinstrumenten naadloos koppelen aan de data vanuit ieder AT.
De tooling een oplossing voor het ‘eeuwenoude’ disconnect tussen recruitment en marketing. Marketing denkt aan campagnes en marketing-metrics. Recruitment denkt aan goede kandidaten. Die disconnect zorgt voor campagnes die niet aansluiten bij de wensen van recruitment teams en daarmee voor veel frictie. Door de twee databronnen (en daarmee de twee workflows) te koppelen, zorgen wij voor cohesie in de data en de mogelijkheid om daarmee te werken.
Onze tooling is agnostisch opgezet. Het maakt niet uit wie jouw werkenbij-site heeft gemaakt, wat de tooling is waarmee jij de data op je werkenbij-site meet en zelfs niet welk ATS je mee werkt. Dit was een bewuste keuze; hiermee ligt het proces bij de klant en niet bij een leverancier. Op deze manier zorgen we voor een duurzame omgang met bedrijfskritische data én zorgen we dat de implementatie zonder aanpassingen in bestaande toolings gedaan kan worden. Uiteraard is ook de privacy van de kandidaat in acht genomen in alle ontwikkelingen.
De doelgroep voor onze tooling is in vele gevallen recruitment marketing of employer branding, maar er is één overeenkomstige factor: de klant wil graag verder kijken dan impressies, kliks en het aantal sollicitanten – de klant wil kijken naar gekwalificeerde kandidaten. Dit maakt het aantrekkelijk voor iedereen die een advertentiebudget heeft en graag het gesprek met de adverteerder aan wil gaan over een meer kwalitatieve, duurzame samenwerking. Maar ook in het geval dat er geen advertentiebudgetten uitgegeven worden, is het alsnog erg interessant om de inzichten te gebruiken ter verbetering van de werkenbij-site, content of sollicitatieprocessen.
Naast dat we de eindklant de inzichten kunnen bieden om hun processen te verbeteren, worden ook agencies enthousiast van onze ontwikkelingen. Het biedt het een kans om hun advertentieprocessen te verbeteren op basis van zogenaamde offline conversies, in dit geval de stappen in het proces. Zo kunnen ze optimaliseren op goede kandidaten en niet enkel op aantal afgeronde sollicitaties.
Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht
Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024. Let op, het event is voor 96% uitverkocht
Meld je vandaag nog aan voor het Recruitment Tech Event 2024.
Let op, het event is voor 96% uitverkocht
© 2015 - 2024 | Recruitment Tech Network | Europalaan 500 3526 KS UTRECHT Nederland