Recruitment Tech Survey 2021

In de Recruitment Tech Survey 2021 is er onder recruiters, hr- en arbeidsmarktcommunicatieprofessionals onderzocht welke ervaringen zij hebben met hun leveranciers, in welke recruitmenttooling zij gaan investeren in 2021 en welke leveranciers zij aanbevelen en welke niet. Deze resultaten worden in maart gepubliceerd.

De Recruitment Tech Survey brengen we vanaf nu jaarlijks in kaart. In Q4 van 2021 gaat de Survey 2022 van start.

Recruitment Tech Survey 2021

Recruitment Tech top 35

In de Recruitment Tech Survey 2021 is ook de vraag gesteld welke leveranciers er aanbevolen worden onder gebruiker van recruitmenttooling? Uit deze resultaten wordt de Recruitment Tech Top 35 samengesteld en in maart 2021 gepubliceerd. Eén overzicht met de ranking van leveranciers van recruitmenttechnologie, samengesteld door haar gebruikers.

Op de hoogte blijven?

Blijf op de hoogte met de e-mail update die iedere week verschijnt (in juli en augustus 1 keer per maand). Het laatste nieuws, interviews en video’s over recruitment en technologie. En uiteraard alle informatie over het jaarlijkse Recruitment Tech Event, de Recruitment Tech Awards, Demo_Day en de resultaten van de Recruitment Tech Survey.

Wat werd er in de Survey onderzocht?

Trends

In het eerste deel van het onderzoek kijken we naar de trends. Welke recruitmenttooling zijn in 2020 gebruikt en waar wordt meer in geïnvesteerd in 2021? Welke fases van het recruitmentproces zijn het meest geautomatiseerd en welke business drivers zijn het meest belangrijk om recruitmenttechnologie in te zetten.

Tevredenheid

In het tweede deel van het onderzoek vragen we gebruikers om de tooling die zij in 2020 hebben gebruikt te beoordelen op 6 punten:

  • Productkwaliteit: hoe goed zijn de producten?
  • Klantgerichtheid: staat de klant centraal of de oplossing?
  • Prijs-kwaliteitsverhouding: is product en investering in balans?
  • Innovatievermogen: word product voldoende vernieuwd?
  • Servicegerichtheid: word je goed geholpen bij vragen (helpdesk)?
  • Proactief meedenken: denkt leverancier uit zichzelf mee?

Ook wordt gevraagd in hoeverre een gebruiker de betreffende leverancier zou aanbevelen op een schaal van 1 tot en met 10, de NPS-score. Van alle beoordelingen wordt een ranglijst gemaakt die in maart 2021 wordt gepresenteerd.

Het onderzoek wordt uitgevoerd door een extern marktonderzoeksbureau: EM Onderzoek.